Canon ve Magic Lantern 8

Tekrar merhaba, bu kez de Prefs yani seçenekler menüsünü inceleyeceğiz. Bu menüde çekim değil de sonrasında yani playback modunda iken geçerli olan özellikler toplanmış.

menu_prefs

Image review settings…: Çekilen görüntülerin izlenmesi ayarları. Fotoğraf modunda işe yarayan özellikler bunlar. Alt seçenekler: QuickReview default ile standart Canon uygulama şekli geçerli; yani, bir değişiklik yapılmıyor. CanonMnu:Hold-PLAY ise bir fotoğraf çekildikten sonra PLAY tuşuna basmaya gerek kalmadan izleme moduna geçmesini sağlıyor. Bir çok fotoğrafçı bunu tercih ediyor. Bu özellik sayesinde doğrudan fotoğrafa zoom yapabiliyorsunuz ya da sadece yarım basma ile tekrar çekim moduna geçebiliyorsunuz. Bu seçeneğin geçerli olması için Canon menüsündeki Image Review seçeneği Hold durumunda tutulmalı. Ben bunu kullanıyorum.

Quick Zoom: Bu ise çekilmiş fotoğrafı izlerken daha hızlı zoom yapabilme olanağı sağlıyor. Ayrıntılara hızlıca bakarak önemli noktalardaki netlemenin durumunu hızla değerlendirmenizi sağlıyor. Seçenekler; Tahmin edileceği üzere, OFF bu özelliğin kapalı, ON ise devrede olduğunu gösteriyor. SinglePress –> 100% ise ZoomIn düğmesine tek bir basışta resmi merkezi esas alarak %100 konumuna getiriyor. Aynı düğmeye bir kez daha basarak aynı resmi tam kare olarak görebiliyoruz, yani Zoom out yapmış oluyoruz. Full zoom on AF point ile ise bir önceki maddenin aynısını ama bu kez resmin ortasını değil de otomatik odaklama ile netlemesi yapılmış yerini büyütüyor. Full zoom on last position ise bu işi bir adım daha ileri götürerek odaklama kutusunun bir önceki konumunu hatırlayarak o noktayı doğrudan yakınlaştırıyor. Bunlar aslında çok güzel özellikler ve özellikle stüdyo fotoğrafçılarının işine çok yarayacaktır. Resmin tam ortası her zaman en net görülmesi gereken yer değildir ve esasen vurgulamak istediğiniz noktayı hızla kontrol etmeniz inanılmaz zaman ve pratiklik kazandıracaktır.

LV button: Normalde LV moduna girip çıkmayı sağlayan LV düğmesini PLAY modunda iken değişik bir işlev için kullanabilmenizi sağlıyor. Default ile düğme normal görevini yapıp LV moduna geçerken, bu seçeneği Protect Image olarak seçerseniz PLAY modunda bu düğmeye basında söz konusu resmin silinmesini engelliyorsunuz. Bu da fotoğrafçılara çekmiş oldukları resimler arasında güzel bulup korumak istediklerini belirlemek için kolaylık sağlıyor.

Quick Erase: Normalde bir ya da daha fazla resmi silmek istediğinizde devamlı onay sorusu karşınıza çıkar. Bu özelliği SET+Erase konumuna getirirseniz artık bu onaylama olmadan resimleri doğrudan silebilirsiniz. Bu durumda SET düğmesine basılı tutarken silme tuşuna basmanız yeterlidir. Elbette silinen resim silinmiştir ve bunu yaptıktan sonra tek çözüm kartı doğrudan çıkarıp kurtarma programı ile çabalamak. Bu nedenle dikkatli kullanılmalı. OFF ise bu seçeneği iptal ediyor ve onay sorusu tekrar karşınıza çıkıyor.

Evet bunlar hızlı ve verimli çalışmak isteyen fotoğrafçıların yardımcısı olabilecek özellikler.

LiveView Zoom Settings: LCD ekran üzerindeki çeşitli özelliklerin ayarları. Alt seçeneklerine bakalım: Zoom x5 ve Zoom x10 ile ZoomIn düğmesine bir ve iki kez basınca gerçekleşen 5 ve 10 kat büyütme işlemleri devreye alınıp çıkarılabiliyor. Normalde ON konumunda durmalı ama özel bir nedenle bunları iptal etmek isterseniz Disable seçeneğini seçmelisiniz. Auto Exposure on Zoom ise sadece fotoğraf modunda çalışan ve diyafram en açık konumda iken ekran üzerinde pozlama değerini değiştirerek odaklama yapmanızı kolaylaştıran bir özellik. Increase SharpContrast da yine LV üzerinde zoom yapıldığında ekran üzerinden keskinlik (sharpness) ve karşıtlık (contrast) ayarlarını kullanıcıya yardımcı olmak için arttırıyorlar ve bu sayede zorlu durumlarda odaklama işinin daha doğru yapılmasına yardımcı oluyorlar. Zoom on HalfShutter ile deklanşöre yarı basma yöntemiyle normalde yapılan otomatik odaklama yerine zoom in yapılmasını sağlayabiliyoruz. Bu özellik fotoğraf modunda da çalışsa da fotoğrafçılar çok tercih etmeyebilirler çünkü yarı basma konumunda zoom yapıldığı için tüm kareyi göremiyorsunuz. Fotoğrafı çekmek için tam basma gerekli ama yarı basma anında devreye giren zoom işleri karıştırabilir. Bu özellik, video modunda da çalışan ve çok güzel bir özellik hatta videdocular için bir nimet. Hatta ve hatta, Magic Zoom’dan daha iyi performans veriyor. Magic Zoom çok dengesiz bir uygulama ve işlevi sınırlı. Güzelliği, yakınlaştırılan yerin ayarlanabiliyor olması. Video çekme düğmesi bağımsız olduğu için video çekenlerin yarı basma sorunu yok. Zoom on HalfShutter ise tam ekran zoom yaptığı için daha güzel bir görüntü sağlıyor. Eğer yarı basma konumunu başka bir amaçla kullanmıyorsanız bu özelliğe atamanızı öneririm. Bu özelliğin seçenekleri ise, MF yani sadece manuel odaklama, AF+MF yani manuel+otomatik odaklama ve OFF yani kapalı biçiminde verilmiş.  Otomatik objektifiniz varsa ve yarı basmayı otomatik odaklama için kullanıyorsanız sadece MF özelliğini seçebilirsiniz. Sadece manuel objektif kullananlar için ise MF zaten tek seçenek. Zoom with Focus Ring özelliği de bazı Canon (EF) objektifleri ile çalışan bir özellik ve siz odaklama halkasını döndürdüğünüzde otomatikman zoom özelliği devreye girerek size yardımcı oluyor. Yine MF, AF+MF ve OFF seçenekleri verilmiş. Açıklamasını bir önceki maddede yapmıştık. Bu özellik Panasonic kameralarda standart ve ML’nin bunu Canon’a hediyesi iyi olmuş ama manuel objektiflerde bir anlamı yok. L serisi bir Canon objektifiniz varsa ON, yoksa OFF konumunda tutun derim.

Ben bu seçeneklerden sadece Auto exposure on Zoom ve Zoom with Focus Ring’i OFF konumunda, diğerlerini ON konumunda tutuyorum.

Arrow/SET Shortcuts…: Kamera üzerindeki ok tuşlarının görev atamasını yaptığımız yer. Bu özellik değişik kameralara ve değişik ML sürümlerine göre çeşitlilik sergiliyor. Örneğin ok tuşlarının konfigürasyonunda bazı sürümlerde ses ayarı yapmak mümkün ama benim şu anda kullandığımda bu özellik yok. Bazı kameralarda da (600D ve 60D) bu kısayolları devreye sokmak için kameranın üstündeki DISP düğmesine basmanız gerekiyor ve bunu ML kılavuzu dahi belirtmemiş. Benzer biçimde 550D için de sanırım bu özelliği Av düğmesi (ve/veya LCD algılayıcısı) etkin hale getiriyor ama bunu birisinin doğrulaması gerek çünkü bir 550D’ye erişimim yok. Bu düğmeye basında ekranda zaten sizi yönlendirecek işaretler ve ipuçları çıkıyor ve doğrudan ayar yapabiliyorsunuz. Bu özelliği doğru kullanmayı öğrenirseniz ML menüsüne girmeye gerek kalmadan da çok hızlı iş görebilirsiniz.

Alt seçenekler şöyle verilmiş:

ISO/Kelvin seçeneği ON konumunda iken doğrudan sağ-sol ok tuşları ile ISO değeri, yukarı-aşağı ok tuşları ile de Kelvin (beyaz ayarı) değeri değiştirilebiliyor. SET de otomatik beyaz ayarına (auto WB) ayrılmış. Bu düğme ile pozlama menüsünün en alt satırındaki otomatik pozlama durumunu etkin hale getiriyoruz böylece. Daha önceki sürümlerde otomatik beyaz ayarı için menüden WB seçeneğine girip sonra da Q menü düğmesine basıyorduk. Bu özellik de böyle yer değiştirerek SET düğmesi üzerine alınmış.

Shutter/Apert. seçeneği ON konumunda iken de sağ-sol ok ile örtücü (shutter) hızı, yukarı-aşağı ile de diyafram (aperture) değiştirilebiliyor. Bu durumda iken de SET düğmesi 180 derece örtücü değerini seçiyor. Bu değer o andaki fps değerinizin iki katıdır. Yani 25 fps çekim yapmakta iseniz SET tuşuna basınca otomatikman 1/50 değeri seçilir. Bu ilginç bir açıdan güzel bir özellik çünkü bir gün kameramın başına geçince bu ayardayken öylesine bu düğmeye bastım ve ekranın altındaki satırda 1/100 değerini gördüm. Bu da sandığım gibi 25 fps değil de 50 fps konumunda olduğumu bana gösterdi ve gerçekten kameramı 2 dakikalığına eline alan arkadaşım kaşla göz arasında 720p 50 fps moduna almış. Bu özellik sayesinde farketmeseydim 1080p olması gereken çekimi 720p devam edecektim.

LCD Bright/Sat. seçeneği ON iken sağ-sol tuşları ekran parlaklığını (brightness) , yukarı-aşağı tuşları da ekran renk doygunluğunu (saturation) değiştiriyor. Tekrar söyleyelim; bunlar sadece ekranın değerleri ve kaydedilen videoya etki etmiyorlar. SET düğmesi ise bu ayarların bazılarını normal haline döndürüyor.

Bu alt seçeneklerin ilk üçünü ON konumuna getirdiğinizde, etkinleştirme tuşuna her basışınızda ekrana çıkan ipuçları o andaki ok ve SET düğmelerinin hangi işlevi yaptığını size gösterir. Bu etkinleştirme tuşu kameradan kameraya değişiyor ama kabaca şöyle idi:

500D/T1i            LCD yakınlık algılayıcısı

50D                    FUNC. düğmesi

550D/T2i            Av düğmesi

600D, t3i            DISP düğmesi

60D                    Metering düğmesi (kameranın tepesindeki LCD ekranının yanındaki 4 düğmeden biri

5DmkII               Picture style düğmesi

Evet, ML sayesinde kamera ve ekran çok karışık hale geldi ama ne yaptığını bilen biraz da pratik kazanınca artık gözü kapalı derecede ve son derece hızlı biçimde ayar yapabiliyor. Ben bu seçeneklerin sadece ilk ikisini ON konumunda tutuyorum ve ekran ayarlarında değişiklik yapmaktan (zorunlu olmadıkça) kaçıyorum. Normalde kamerayı loupe ile kullandığım için ekran benim herşeyim ve orada bir farklılık olursa çekim telaşı içinde görmezden gelebileceğimden çekiniyorum. Bence siz de benzer bir ilke benimseyin. Ekrandaki görüntü olabildiğince kayda giren videoya ait olsun ve şu veya bu nedenle ekran ayarlarında değişiklik yapacaksanız bunu zorlu biçimde yani menülere tek tek girerek yapın. Sonra da bunları tekrar normal haline döndürmeyi unutmayın.

Ek olarak, bazı modellerde bu kısayol işlevleri arasında ses kayıt düzeyi ayarı (audio record level) ve ses takip ayarı (monitoring level) ve yavaş ve hızlı odak takibi (follow focus fast + slow) de yer almakta. Yani kayıt ses düzeyini ya da ses kaydını takip ettiğiniz düzeyi doğrudan ayarlayabiliyorsunuz. Buradaki tek sorun bu ok tuşlarına kayıt anında her bastığınızda bu tuş sesinin de kayda girmesi. Bu ayarlarla beraber SET düğmesi de işlev değiştiriyor ve örneğin ses konumunda iken dahili mikrofon, harici mikrofon, balanslı mikrofon türünden ses girişini seçmek (audio input) için kullanılabiliyor.

Misc key settings…: Diğer bazı kamera düğmelerinin kısayol özellikleri ve ayarları. Bu özellikler kameradan kameraya değişebiliyor. Alt seçenekler:

LCD Sensor Shortcuts: Oynar ekrana sahip olmayan ve vizörünün yanında bir adet yakınlık algılayıcısı (proximity sensor) bulunan Canon modellerinde görülen bir özellik ve 60D, 600D gibi oynar ekranlı modellerin kullanıcıları bunu göremeyecek. Bu özellik sayesinde bu yakınlık algılayıcısını ayrı bir düğme gibi kullanmak ve çeşitli işlevlere (ok tuşlarını devreye sokup çıkarmak, odaklama takibini durdurmak ya da Magic Zoom’u devre dışı bırakmak vb) atamak mümkün. Bu konu daha önceki yazılarda ele alınmıştı. Bu algılayıcıyı tamamen devreden çıkarmak istiyorsanız, Canon menüsündeki LCD auto off seçeneğini seçmelisiniz. Eğer LCD algılayıcıyı örten bir donanım (loupe vb) kullanıyorsanız bunu yapmanız gerekecektir.

Sticky DOF Preview: Kameranın ön yüzünde yer alan alan derinliği önizleme düğmesine devamlı basılı tutmak yerine bir kez basılması durumunda sürekli basılıymış gibi davranılmasını sağlar. Bu düğme bir önceki yazımızda ele alınmıştı ve eğer bu düğmeyi herhangi bir özellik için kısayol olarak kullanıyorsanız bu ayarla bu düğmenin devamlı basılı tutulma zorunluluğunu ortadan kaldırabilirsiniz.

Sticky HalfShutter: Deklaşöre yarı basma özelliğini sürekli hale getirir. Yani, bir kez yarı basma durumunda devreye giren işlev, siz parmağınızı kaldırınca devreden çıkmaz.

Swap MENU <> ERASE: Sadece 60D üzerinde olan bir seçenek. Bu özellik sayesinde ML menüsüne girmek için silme (erase) tuşuna değil de daha mantıklı olan menü tuşuna basmak mümkün oluyor. Fakat bu sefer de resimleri silmek için menü tuşuna basmak durumundasınız.

DigitalZoom Shortcut ise sadece 600D üzerinde olan bir özellik ve bu model diğer modellerin birçoğundan ayrıcalıklı kılan x3 yakınlaştırma özelliği ile ilgili. Bu seçenek ile de kamera üzerindeki ZoomIn ve ZoomOut düğmelerinin DISP düğmesi ile beraber basılarak devreye sokup çıkardığı sayısal yakınlaştırma (digital zoom) özelliğinin hangi değerler arasında olabileceğini belirliyoruz. Verilen seçenekler bunu 1x … 3x (sadece tam HD yani 1920×1080’de) ya da 3x … 10x (normal Canon ayarları ve sayısal yakınlaştırma) arasında değiştirme olanağı sunuyor. Hemen hatırlatalım; 600D üzerindeki 3x yakınlaştırması algılayıcı üzerinden doğrudan kırpma (crop) yapılarak ve diğer modların aksine satır atlama (line-skipping) yapmadan elde edilen bir görüntü sunduğu için APS-C Canon kameralar içinde en keskin görüntüyü sunan çekim modudur. Buna karşın zaten 1.6 olan kırpma çarpanı (crop factor) üzerine bir de 3x eklenince görüş alanı son derece daralmakta. Yine de uygun olan ve gürültünün dert olmayacağı durumlarda (gündüz dış mekan çekimleri vb) bu mod tercih edilirse görüntü keskinliği artacak ve alias ve moire etkileri azalacaktır. ML zaten standart olarak 3x üzerindeki büyütme özelliklerini size sunmamaktadır.

Auto BurstPicQuality: Bu seçenek ile, peşpeşe ve seri çekim (burst) modunda fotoğraf çekerken resim kalitesini otomatik olarak düşürmek ve böylece çabucak dolan ve çekim hızını düşüren tampon belleklerin daha geç dolmasını (ve daha çok resim almasını) sağlamak mümkün. Bu özellik etkin ise, tampon bellekte 4 resimden az yer kaldığında resim kalitesi düşürülecek ve bu noktadan sonraki resimler aşağıdaki gibi çekilecektir.

RAW+JPG JPG Large Fine JPG Medium Fine

RAW JPG Large Fine JPG Medium Fine

JPG Large Coarse JPG Medium Coarse

Powersave in LiveView: LV kullanılırken pil harcaması arttığı için buradaki seçenekler kullanılarak bu konuda tasarrufa gidilebilir. Alt seçenekler: Enable power saving ile buradaki güç tasarrufu özelliklerinin ne zaman geçerli olacağını belirliyoruz. Alternatifler, on Standby yani kamera bekleme konumunda iken, on Recording yani sadece kayıt anında iken, on STBY+REC yani her iki durumda da ki bu da her zaman anlamına geliyor. Dim display ile ekran ışığının ne kadar zaman sonra sönükleşeceğini seçebilirsiniz. Ayarlar, OFF yani kapalı ve after 5sec (5 saniye sonra) ile after 15min (15 dak. sonra) arasından seçilebiliyor. Turn off LCD and LV ile de ekranı ve LV modunu kapatabiliyoruz. Bu durumda ekran sadece kayıt konumunda iken açık kalıyor. Ayarlar bir önceki seçenek ile aynı. Turn off GlobalDraw ile de tüm ML ekran bilgi ve bindirme görüntülerini kapatabiliyoruz. Böylece kısmi bir güç tasarrufu elde etmek mümkün. Bu seçenekler sadece pil ile çalışırken kullanılması gereken özellikler ve esasen herkesin yanında yedek pili olmak zorunda olduğu için ancak son çare durumlarında kullanılabilecek özellikler. Uzun süreli çekimlerde zaten pil değil sürekli güç kaynakları kullanılmalı.

Benim seçeneklerim sadece ilkini On Standby, diğerlerini ise OFF konumunda tutmak. Güç azaldıysa güç bulun, çektiğiniz görüntü hakkında hayati bilgiler veren sistemleri kapatmayın.

Config file…: Bu seçenek ile ML üzerinde yaptığınız değişiklikleri bir konfigürasyon dosyasına (karttaki ML/MAGIC.CFG dosyası)  kaydedip, aynı kartı her taktığınızda aynı ayarlarla devam etme imkanı bulabilirsiniz. Alt seçenekler; Config AutoSave  ile yaptığınız her değişikliğin söz konusu menüden çıktıktan sonra anında kaydedilmesini sağlayabilirsiniz. Save config now ile bu kayıt işlemini derhal yapabilir ve Delete config file ile de bu dosyayı silerek ML’yi ilk kurduğunuz günkü standart ayarlarına döndürebilirsiniz. Bunu yaparsanız kamerayı kapatıp açmanız gerekecektir ve ML herşeyi en başa döndürecektir. Ben otomatik kayıt ayarını ON tutuyorum.

ML’nin bu konfigürasyon dosyası sayesinde birden fazla hafıza kartına birden fazla ML kurarak farklı ayarlarda kullanmak mümkün olmakta. Yani bir kartta yaptığınız ayarlar o kart üzerindeki dosyada saklı tutulduğu için kartın değişmesi durumunda ML’nin de ayarları değişmektedir. Bu doğru kullanılırsa kullanıcı için faydalı olabilecek bir özellik. Bu arada hatırlatayım; bu sayede çekim profillerini (picture styles) değiştiremiyoruz. Onlar kameranın kendi iç hafızasına kaydedildikleri için ML ancak aralarında seçim yapabiliyor ama kart değişince bu profiller değişmiyor. ML’den kişisel olarak beklediğim en büyük gelişme aslında bu profilleri de kart değiştirince değiştirebilme özelliğini eklemesi. Bu kolay değil biliyorum ama bunun yolunu bulurlarsa sadece kart değiştirerek 3 değil, onlarca değişik profili doğrudan kullanmak mümkün olacak. Canon’un biza sunduğu 3 adet profil seçeneği bazen yetmiyor. Benim bu konuda en çok işime yarayan şey değişik ML sürümlerini değiştirerek kullanabilme özelliği. Bunlara bir de Tragic Lantern katılınca daha yerinde oldu ve iki ana kartıma ML 2.3 ve bana uygun bir TL sürümü koyarak istediğim gibi çalışabiliyorum. Bazen birbirleri arasındaki farklar yüzünden diğerindeki bir özelliği aradığım oluyor ama kart çıkarılınca kamera kapandığı için bu konuda yapabilecek bir şey yok.

LV display presets: Bu seçenek LV ekranını kullanırken yaptığınız kişiselleştirme ve düzenlemeleri değişik profiller altında kaydedip sonradan tekrar seçebilme olanağı sağlıyor. Yani, Overlay menüsünde yaptığınız seçeneklerle kendinize özgü bir ekran profili oluşturup bunu kaydedebilirsiniz. Toplam 3 ayrı ekran profili oluşturmak mümkün. Bunlar ekranın üst satırında DISP 0, 1, 2, 3 şeklinde gösteriliyor. Seçeneklerde ise 1 durumu bu özelliğin kapalı olduğunu gösterirken biraz ters bir biçimde hazırladığınız ilk profil menüde 2 ama ekranda DISP 1 şeklinde gösteriliyor. Yani rakam 1 farklı gidiyor. Bunun düzeltileceğini umuyorum. Menüdeki rakam yaratmak istediğiniz profil sayısını gösteriyor. Bu özellik sayesinde örneğin bir ekranı sahte renkler, diğerini zebralar ve focus peaking ile ve bir diğerini de tamamen temiz ekran ile ayarlamak ve bunlar arasında geçiş yapmak mümkün. Profil değiştirmek için, LV modunda iken INFO/DISP düğmelerine ya da Overlay menüsü içindeki GlobalDraw seçeneği üzerinde iken Q menü düğmesine basmak mümkün. Ben bu özelliği pek kullanmadım. Daha çok her özelliği tek tek seçerek kullanmayı tercih ediyorum. Belki ML burada profiller arasında geçiş yapmanın daha pratik bir yolunu bulur (örneğin pek kullanılmayan DOF preview tuşuna her basışta bir değişim gibi) ve o zaman daha yararlı hale gelir.

Crop Factor Display: Bu seçenek ile ekranda sol alt köşede gösterilen objektif odak uzaklığı değerinin kırpma çarpanı gözönünde bulundurularak değiştirilmiş hali gösterilir. Yani 1.6 kırpmalı bir APS-C kameraya 50mm taktığınızda normalde burada 50mm yazarken, bu özelliği etkin hale getirdiğinizde burada birden 80eq (equal to 80mm on full frame body) yazacaktır. Yani söz konusu objektifin tam kare (full frame) bir gövde üzerindeki değerinin sizin kameranızda tam neye denk geldiği belirtilecektir. Bu tür bir özelliğin kullanılabilmesi için ancak ve ancak tam kare ve kırpmalı kameraların birarada kullanıldığı, çok kameralı bir set ortamı söz konusu olmalı ve kameraları birbirine denklemek, objektif değişimi durumunda diğer değişimleri takip etmek vb amacıyla işe yarayabilir. Yine de, bu özelliği gereksiz ve kafa karıştırıcı buluyorum. Çekim anında bir yararı yok. Olduğu durumlar da amatör kullanıcıların ilgisini çekecek durumlar değil.

Display hidden menus: Kullanmadığınız menü maddelerini ortadan kaldırmanızı ve daha temiz bir ML ortamı kurmanızı sağlayan bir seçenek. En son ML sürümünde bu özellik yer almıyor artık.

Ayrıca SET+MainDial diye bir menü maddesi daha var. Bu özellik ile SET düğmesine basılı tutup çarkı döndürdüğünüze o anda el altındaki görüntülere göre ML değişik işlevler sergileyebilir. Bunlar;

Play 422: Kart üzerindeki DCIM/100CANON dizininde yer alan sessiz resimler özelliği (silent pictures) ile çekilmiş resimleri düşük çözünürlükte izleme özelliği.

Exposure Fusion: Basamaklama (HDR Bracketing) modunda çekilmiş resimlerin önizlemesini yapmanızı sağlayan özellik. Bunun sayesinde iki ya da daha çok resim kaynaştırılarak elde edilebilecek sonucun yaklaşık bir hali gösteriliyor.

Compare Images: İki resmi çapraz bir çizgi ile ikiye bölerek izleme modu. En son çekilen resim üst yarıda kalandır.

Timelapse play: Timelapse amacıyla çekilmiş çok sayıda resim arasında hızla gezinerek sonuca yakın bir durumu görebilme özelliği.

compare_and_hdr

Evet, bu menü de bitti ve geride son iki menü kaldı. Bir sonraki yazıda buluşmak üzere.

Reklamlar

Canon ve Magic Lantern 8” için 11 yorum

  1. Şu sıralar ML’nin fotoğraf tabanlı yazılımı iyiden iyiye ilgimi çekmeye başladı. Hocam şu 7D sorunu aşılıncaya kadar 550D arayışına girmeye başladım bile.
    Filmfabrikası’nda da yazmıştım, tekrar tekrar okuyup ders çalışıyorum. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    1. Bence 7D üzerine kurmayı deneyin. Biraz dolambaçlı bir süreç gibi görünse de bir kez yaptı mı bir daha sorun olmaz sanırım. 550D hala iyi ve hesaplı makine ama ekran avantajı nedeniyle 600D de bakabilirsiniz. Teşekkür ederim.

  2. Tüm ayarları yaptım ve değiştirmek istemiyorum.Fakat bir arkadaş geldi ve ayarları değiştirdi ve nereyi değiştirdiğinide bulmama imkan yok.Makinanın son ayarlarını biryerde tutan ve ben oraya basınca tüm ayarları benim ayarıma getiren bir kayıt yeri varmı.Tşk.
    (Yazılarınızda belki vardır ama ben keşfedemedim).

  3. Hocam ,bu kadar yazınızdan sonra biraz saçma olacak ama,2 kartım var,ikisindede son sürüm yüklü,Ml ayarlarını bir kartta değiştirirsem ,2.kartı taktığımda aynı ayar gelirmi yoksa eski ayardamı kalır.Sonuçta ayarlar karttamı yoksa makinadamı saklanıyor.Tşk.

    1. İki sorunuda beraber cevaplayayım:

      1- Bir önceki ayarlar diye birşey yok. Sadece en son ayarlar ile ML’Nin kendi standart (default) ayarları var. Bir önceki ayarlarını tek tek takip ederek kendin bulmalı ve yeniden yapmalısın.

      2- Ayarlar kartta saklanıyor. Yani her kartta ayrı bir ML var ve birindeki değişiklik diğer karttaki config dosyasına yazılmıyor. Yine de şunu yapmak mümkün. A kartı takılıyken tüm ayarları yap. Böylece A üzerindeki config dosyasına bunlar kayıt edilirler. Sonra bu dosyayı bilgisayar üzerinden B kartına kopyala. Böylece aynı ayarları tekrar tek tek yapmana gerek kalmadan B’ye de aktarmış olacaksın. Kartların biri dolup diğerini taktığında da aynı ayarlar devam edecek. Elbette bu olaydan sonra A üzerinde değişiklik yaparsan bunlar B’ye yine geçmez.

      Bunu yazarken aklıma geldi. Eğer 1 nolu sorundaki durum gerçekten başına geldi ise ve bir diğer kartında da ayarların tam ise sorun yok demektir. Diğer kartındaki config dosyasını ayarları bozulan kartına kopyala, sorun çözülür.

  4. Çok teşekkürler Fulgura yine faydalı ve detaylı açıklamalar yapmışsın.

    Benim beyaz ayarı hakkında merak ettiğim bişiler var, Mesela beyaz ya da gri karta netleme yapmanın ayara katkısı nedir, flu şekilde auto wb shift kullansak problem olur mu, kullandığımız ayar kartı wb shift dikdörtgenin % kaçını kapsarsa daha doğru ayar yapmış oluruz gibi gibi. Yazı gelecek mi bu konuyla ilgili?

    1. Evet, ML serisini takiben adım adım film disiplini üzerine yazmak istiyorum. Pozlama kısmında WB konusunu ayrıntılı anlatacağım.
      Normal koşullarda %18 (ya da %12) gri kartı ekranın tamamını kapyacak şekilde kullanabilirsiniz. Ya da ucuz yollu olarak beyaz köpük levah üzerine tutturulmuş bir A4 kağıdı kullanabilirsiniz. FLu dediğiniz yöntem doğru sonuç vermez her zaman.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s