5D Mark iii RAW ve “The Black Death”

BlackDeathThaiPoster-thumb-300xauto-53203

Şu anda Tayland’da çekimleri sürmekte olan bir filmden bahsetmek istiyorum; The Black Death

Yönetmenliğini Chalermchatri Yukol’un, görüntü yönetmenliğini de Chaitanya Kumar Kallakur’un yaptığı film 3 adet 5D Mark III ve Magic lantern 1.2.3 Nightly firmware kullanılarak, MLV raw formatında çekilmekte. İş akışı olarak da MLVMystic’ten CinemaDNG’ye dönüştürüp önce Davinci Resolve 10’a oradan da Final Cut Pro X’e geçerek çalışmaktaymışlar. Lens olarak da genelde Canon Cine Prime 24mm/50mm ve 85mm’ye ek olarak Samyang 35mm ve Canon L serisi bazı lensler kullanılmakta. Kare oranı olarak da standart 1.85:1 tercih edilmiş.

ZhrlQBN

Kayıt ortamı olarak 128GB Sandisk (160MB/s) ve ardından da 2 harici sabit disk kullanan (biri esas diğer yedek) bir veri istasyonu kullanılmakta. Veriler daha sonra Prores 422HQ 720p proxy dosyalarına dönüşmek için laboratuvara gönderilmekte. 20 dakika MLV raw çekimi 128GB tutmaktaymış. Görebildiğim kadarıyla tam bir film için aslında mütevazi sayılabilecek bir altyapı ile işe kalkışmışlar ve sonuçlar son derece güzel.

lqLwARc

Bir çekim tekniği olarak genelde histograma dikkat ettiklerini belirtiyorlar ve en karanlık noktanın histogram üzerinde %10’un altına düşmemesine, en parlak noktanın da histogram dahilinde kalmasına dikkat ettiklerini eklemişler. Yani, ham çekim avantajına rağmen yüksek pozlamalara izin vermemeyi tercih etmişler. Film karşıtlığı yüksek sahneler ve iç mekan çekimleri içermekte ve bu türden bir yaklaşımın sonuç olarak güvenli olduğunu söyleyebiliriz.

IWyeC1V

Yönetmen, 5D Mark iii ham video görüntüsünün 4K’ya büyütüldüğünde bile kabul edilebilir bir sonuç verdiğini belirtiyor. Gerçi film 2K DCP ile gösterilecek ama bu da bir avantaj. Ham çekimin mlv ya da raw modunda yapılması bir süredir tartışılmaktaydı ve genel görüş mlv modunda çekimin kamera ısındıkça kare düşmelerini yol açtığı şeklinde. MLV yerine raw modunu tercih edince bu durum gerçekleşmiyormuş. Ham modda 10-20 saniye çeken bizler henüz bu sorunlardan muzdarip değiliz ama bilmek iyi. Hızlı CF kartlar bu konuda daha iyi sonuç veriyor olabilir.

En yüksek ISO değeri olarak da 800’ü kullanmaları DSLR kullanıcılarının genel tercihini doğrulamakta. 800 ISO üstü artık riskli. Ayrıca anladığımız kadarıyla örtücü hızına müdahale ederek de buradaki sınırlamaları aşmaya çalışmışlar ve 1/45, 1/50 ve 1/60 gibi değerlerden bahsediyorlar. Diyafram olarak da en düşük 2.8 ama genelde 3.2 ile 8 arasında uygun değerlerde gezdiklerini söylüyorlar. Burada ilginç olan bir nokta, düşük ışık performansı için 2.8’den daha iyi performanslı lensleri kullanmamaları. Samyangları asla 2.0’dan daha açık kullanmadıklarını söylüyor yönetmen. Bilindiği gibi, bu derece yüksek açıklıklarda artık alan derinliği ve netleme sorunları ortaya çıkıyor. Bizde ise genelde olabildiğince açık diyafram eğilimi mevcut. Genelde filmlerin 4 ve üstü değerlerde çekildiği malum ama bu daha çok yönetmen ya da görüntü yönetmeninin tercihi. Işık olmayınca çok açık diyaframa duyulan sevda anlaşılır ama bu daha çok fotoğrafik bir durum yaratıyor ve daha çok durağan sahnelerde işe yarıyor. Ayrıca görüntüye egemen olan parlama da pek hoş değil. Benzeri biçimde 8’den daha kapalı diyafram ise artık sinematik olmaktan uzaklaşan derecede derin bir alan derinliği verdiği için ND yolu gözükmekte.

SLcZWEpElbette el altında kaliteli bir ışıklandırma setinin bulunması her derde deva.

Son olarak filmin trailer’ını da verelim.

Yönetmenin showreel’İnde de filmden güzel kesitler var:

Eklemeden edemeyeceğim: Osmanlı döneminde geçen Osmanlı dizileri, Osmanlı döneminde geçen dedektif dizi ve filmleri ve Osmanlı döneminde geçen siberpunk/bilimkurgu çalışmalardan sonra acaba biz de erken davranıp bir Osmanlı döneminde geçen zombi filmi mi çeksek?

Haber kaynağı: http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=12896.0

ve Vimeo

Reklamlar

5D Mark iii RAW ve “The Black Death”” için 10 yorum

  1. Filmin 4k oldugunda bile kabuledilebilir oldugunu 2k dcp yayınlanacağını yazmışsınız ama mark 3 fullhd görüntü üretmiyor mu böyle bir sey mümkün mü yada nasıl yapılıyor ?

    1. Merhaba
      Burada kastedilen uprez yani HD görüntünün interpolasyon ile 4K’ye çıkarılması. Bu işlemden sonra bile görüntü kalitesinin oldukça iyi olduğunu kastediyorlar. Bundan emin olamayız ve hangi algoritma ile yapıldığını bilemiyorum ama söylenen bu. Elde 5D Mk iii olmayınca denemek mümkün değil elbette. Hoşçakalın.

      1. ml keşfettiğimden beri raw çekiyorum. sonuçlar h264’e göre gerçekten çok iyi fakat bu filmdeki renklere ulaşamadım. muhtemelen colorist farkıdır buda…

      2. Doğru. Bence lensten başlıyor bu mesele. Cine lensler ile ve kaliteli işlem ile sonuçlar çok güzel oluyor gördüğüm kadarıyla. Mark iii raw görüntüsünü ben de merak ediyorum.

  2. merhaba. magic lantern’in makineye zararı ne derecede acaba . bu konu hakkında makineye zararı var şeklinde bir kaç yorum almıştım.

    1. Hayır. Hiçbir zararı yok. Bugüne dek 5 Canon üzerinde kullandım ve bu siteden bakıp kullanan onlarca kişi oldu. Hiçbirinden bir zarar olduğuna dair bilgi almadım. Arada bir kameranız kilitlenebilir ve bu durumda pili çıkarıp geri takarsınız. Normal ML sürümlerini kullandığınız sürece hiçbir sorun olmaz. ML’yi tüm ayarlarını kökleyip en riskli durumlarda kullanan biriyim ve olabilecek bütün sorunlarını yaşadım. Makinanız ML ile bozulursa bilin ki MLsiz de bozulacaktır. Kendi kendine bozulan onca kamera da var. Hoşçakalın.

  3. merhaba, önce bütün bu emeğiniz ve değerli bilgi paylaşımınız için minnet duyduğumu söylemek isterim.
    biz, canon 5d mark 3 ile raw video kayıt alıyoruz. ancak kaydettiklerimizi normal pc, laptop ile göremiyoruz. açıklamanıza göre iş akışı önce raw to dng ve sonra davinci ardından final cut şeklinde. bunu tam olarak açıklarsanız memnun olurum. ayrıca çektiğimiz görüntüleri o an tekrar izlemek için bir yol var mı?
    son olarak Prores 422HQ 720p proxy dönüşümü ne için kullanılmış? editing için mi yoksa kayıtları izleyebilmek için mi?
    teşekkür ederim.

    1. Merhaba

      Çektiğiniz görüntüleri MLViewer ile laptop üzerinden izleyebilirsiniz ama format olarak MLV seçmeniz gerek. İş akışını aynen yazdığınız şekilde yapmışlar ama ben DNG aşamasından sonra Premiere ve/veya After Effects kullanıyorum. Proxy işlemi bu ara işlemlerde verim sağlamak yani hızlı çalışmak için. Çalışma bitince normal ana dosyalar ile son çıktı alınıyor. Yani editing için kullanılıyor. Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s