100-120 dolara BMPCC için harici batarya sistemi

Bir süredir yazamıyordum. Bundan sonra kısa kısa olsa  ve hatta bazen sadece tek bir link ve kısa bir yorumdan ibaret olsa da yazmaya çalışacağım. Bu süre zarfında birden fazla kişi BMPCC hakkında sorular sordular ve bunların başında harici batarya seçeneği gelmekte. Ben daha önce 100 dolar civarı Anker Astro Pro batarya aldığımı ve araya 3-5 dolara malolan bir kablo yaptığımı söylemiştim. Aşağıda ise hazır bir alternatif veriyorum.

Bu ilan linki sadece BMCC-U15 kodlu batarya yuvası için. Fiyatı 50 dolar ama bir adet batarya ve şarj cihazı ile birlikte istediğinizde 108 dolara gelmekte ve tam takım bir harici batarya sisteminiz olmakta.

Batarya yuvası linki.

Üzerinde 15mmlik boru yuvaları da hazır olduğu için derme çatma düzenekler yerine derhal bir arma (rig) hazırlayıp kullanmak da mümkün. Bu sistem aslında Sony’nin BP-U60 bataryasının “muadili” yani kopyası olan AS-U60 bataryası üzerine kurulu. Orjinali 270 dolara satılan bu güçlü bataryanın e-bay üzerinde değişik kapasite ve kalitede muadilleri de mevcut. E-bay’de satılan bu tür ürünlerin genelde değerleri gerçekçi olmuyor. Örneğin orijinali 5200 mAh (56 wh) olarak belirtilen batarya 270 dolar iken 120 dolara yanında yuvası ve kablosu ile 7800 mAh (112.32 wh) olanını bulmanız mümkün. Ya da orijinal olduğu iddia edilenini 75 dolara da alıp deneyebilirsiniz. Böylece 100-120 dolar civarı bir BMPCC harici batarya sisteminiz olabilir.

Bu batarya ne kadar gider bilemiyorum ama ben 20.000 mAh’lik çok güçlü bir batarya kullanıyorum ve son derece memnunum. Kesintisiz 1 günlük çekimi halledebiliyorum ve hatta harici monitör varsa onu da beslemek mümkün. Aşağıdaki testte (hatalı da olsa) kamera ve monitör ikilisini 6 saat besleyebilmiş benim düzenek. Yukarıda verdiğim batarya sistemleri de bunun 3 ile 4’te biri arasında performans göstereceğini düşünüyorum.

100-120 dolara BMPCC için harici batarya sistemi” için 4 yorum

    1. Diğer ürünleri tanımıyorum ama değerlerine bakıp karar verin derim. Bu ürün 32.000mAh görünüyor ve nereden baksanız %30 daha güçlü gibi ama bir de bu ürünlerde “efficiency” diye bir durum var. Biri %80 verimli olan, diğeri %65 erimli olan iki ürünü sadece mAh değeri ile kıyaslamak mümkün değil. Bunları tam olarak belirtmiyor bir çok üretici. O zaman da yapabileceğimiz tek şey bildiğimiz markalara güvenmek oluyor. Ben Anker’e güvendim ve bugüne dek bu üründen şikayeti olanı da pek duymadım. Diğer ürün hakkında bilgim yok. Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

