7″ Set Monitörü Karşılaştırması

 

Bir süredir tamamen kendime ait olacak bir set monitörü (field monitor) arayışındayım. Normalde ya bakaç (visor/viewfinder) ya da loupe kullanan biriyim. Yani kameraya kafamı dayayıp tamamen kare ile başbaşa kalmaya alışkınım. Bu şekilde görüntüye daha rahat odaklanabiliyorum ve ister kameranın kendi LCD ekranı olsun ister harici LCD monitör olsun bana biraz uzak geliyor. Bu konuda Canon üzerindeki Magic Lantern çok işime yaradı çünkü harici monitöre gerek kalmadan tüm profesyonel özelliklerin gözümün önünde olmasını sağladı. Yine de artık Canon kameramı pek kullanmıyorum ve bir 5D Mark iii ile değiştirip ham (raw) çekmeden de Canon cephesine pek geri dönecek gibi değilim. Artık daha çok Panasonic GH4 ve BMPCC ile devam edecek gibi olduğum için ilki olmasa da ikincisinin neredeyse zorunlu kıldığı harici monitör ile ilgilenmeye başladım.

Aslında BMPCC ile harici monitör olmadan da kendi yaptığım loupe ile devam edebilirim ama bu durumda da kamerayı tripoda takmak zor olduğu için sabit kullanımları düşünerek hem bir iskelet (rig) hem de set monitörü gerekli oldu. Ayrıca, BMPCC’yi aşağı konumda kullanmam gerektiğinde yani yere yakın ve takip çekimlerinde loupe vb kullanımı mümkün değil. Kısacası monitör almak durumdayım. Bugüne dek ya Sony ve Panasonic profesyonel kameralar üzerinde Marshall, MustHD ya da Ikan gibi monitörler denk geldi ya da Lillliput ve Aputure gibi daha ucuz monitörlerin ödünç kullanıldığı setlerde bulundum ama hiçbiri bana ait değildi ve dikkatle incelemeyip kullanıp geçtim. Şimdi almam gereken monitör ise hem beni tatmin edici özelliklere sahip olmalı hem de olabildiğince hesaplı olmalı. Dolar 3 TL’yi geçti ve görünüşe göre bu yıl içinde daha da artacak. Diğer bütçeleri de değerlendirince monitör için 500 TL civarı bir üst sınır ortaya çıktı. Bu da kabaca 150 ila 200 dolar arası demek. Bu nedenle de Marshall ve diğerlerine bakmayıp doğrudan aşağıdan en ucuz modelleri incelemeye başlayıp bu noktadan yukarı doğru ilerlemeye karar verdim. Böylece ucuzlardan başlayıp belli bir minimum kaliteye ulaşınca duracağım ve o aralıktaki seçenekler arasından karar vereceğim.

Monitörün öncelikle BMPCC ile uyumlu olması gerek ve bu biraz belirsizlik yaratmakta çünkü her monitör bu kamera ile düzgün görüntü vermiyor(muş). Bu konuda şu ve şu sayfalardaki listeleri incelemenizi öneririm ama kendim bunları denemediğim için garanti veremiyorum çünkü daha önce olmaz denen bazı şeyler bende biraz uğraşınca oldu. Aynı monitörü alan iki kişiden birinin sorunsuz görüntü aldığı ve diğerinin alamadığını görünce ya bu iş kabloda bitiyor ya da bu ürünler klon vb nedenlerle tutarsız demek gerek sanırım.

Çinli üreticilerin biz Türklere benzer bir özelliği var. Nasıl bizde adam gidip kendi tasarım yapıp piyasaya süreceğine Adidas’ın aynısını hem de neredeyse aynı kalitede yapıp üzerine Addidoş yazıyorsa, Çin’de de bir ürün üretilip biraz da popüler olunca derhal birebir klonları çıkıyor. Hemen her şeyiyle esasının birebir aynı olan bu ürünler yüzünden aslında Çinli özgün üretici de zor durumda kalıyor ama Çin yıllardır dünyadaki kaliteli üreticilere telif ve patent hakkı ödemeden onları taklit etmenin bedelini ödüyor bu şekilde. Artık kendileri de kaliteli ürün yapınca bizzat kendileri tarafından taklit ediliyor ve bu da o üreticiyi zor durumda bırakıyor. Bu konuda konumuzla ilgili en güzel örneklerden biri Lilliput markası. Hem hesaplı hem de kaliteli monitörler üreten bu ABD markası üretimini yaptığı Çin’de bir sürü klon üretici tarafından taklit edilmekte. Bu nedenle bu ürünü araştırırken artık “gerçek mi yoksa klon mu” sorusu yakanızı bırakmıyor.

Aradığım monitör 7 inch boyutunda olmalı ve doğal olarak HDMI girişine sahip olmalı. Çözünürlük konusunda HD yani en az 720p verebilmeli ama bu çözünürlük olayı biraz ilginç çünkü bu monitörlerin hemen hepsi tanıtımlarında 1920×1080 gibi değerler belirtseler de bu ekran değil, kabul ettikleri giriş (input) çözünürlüğü; yani, FHD çözünürlüğü alıp ya 1280×800 ya da hatta 800×480 çözünürlüğe indiriyorlar. Bu boyutta bir monitörde zaten 1920×1080 ekran biraz zor ve yok denecek kadar az. 1280×800 ya da 1280×720 ekran ideal ama HD değerinin altındaki monitörler sadece kadraj yani görüntüyü görmek amacıyla kullanılabilirler ve çok hassas olan netleme konusunda yeterli performans veremiyorlar. Bu nedenle “gerçek ekran çözünürlüğü” en az 1280×720 olan bir model bulmalıyız. Bunun altındaki değerler ancak ve ancak fiyat konusunda sınırlı iseniz düşünülebilirler.

Olaya en alttan girince karşınıza önce markasız (no-name) monitörler çıkıyor ve bunların çoğu aslında otomobil içinde geri vites kamerası, navigasyon ve DVD çalar vb görevler için tasarlanmışlar. Ya altlarında tripod girişi yok ya da oldukça eğreti duran bazı bağlantılar var. Ayrıca hepsinde HDMI girişi de yok ve çoğunda sadece AV yani analog video girişi var. Bu da bizi PAL gibi SD çözünürlüklerle kısıtlıyor. Monitör ararken bunlara dikkat etmek lazım çünkü AV giriş artık pek kullanılmamalı ve hatta bazı monitörlerin üzerinde artık AV giriş yer almıyor. Giriş için HDMI zorunlu dedik ama bazı modellerde HDMI çıkış (HDMI out) da var. Bu aslında çok güzel bir özellik çünkü buradan alacağınız geçiş sinyali (bypass signal) ile diğer monitörlere de görüntü verebilir ve birden fazla monitörü kullanabilirsiniz. Amatör için gerekli bir özellik değil ama aynı anda hem izleyeyim hem de harici kayıt aletime de sinyal göndereyim derseniz güzel bir özellik. Benim aklıma gelen bir ayrı kullanım da buraya takılacak bir telsiz görüntü aktarıcı ile sette sabit duran büyük ekranlı monitörlere de HD görüntü aktarılabileceği.

Bu HDMI giriş-çıkışlara ek olarak bazı monitörlerde SDI denen eş-eksenli (coaxial) bağlantı türleri kullanılıyor. Bu da daha profesyonel bir özellik ve çok gelişmiş ve pahalı ekipmanlarda bulunuyor. Sadece bir fikir vermek için MustHD marka bir monitörün arkasındaki bağlantıları görelim derim:

hqdefault

Amatör için bunlar gereksiz ama burada karıştırılan bir özellikten bahsedeyim hemen; bu SDI’ye benzeyen fakat daha eski ve analog sinyal taşıyan BNC denen bir bağlantı türü daha var. Bu bağlantıda tüm görüntü tek bakır kablo üstünde gittiği için (kompozit sinyal denir) renk kanalları birbirine girebiliyor. Dijital sistemde (SDI) ise veri dijital aktarıldığı için renk sinyalleri birbirine karışmıyor. Üzerinde BNC kompozit bağlantı olan bir monitör pek işe yaramaz diyelim. Benzer biçimde YPbPr de bir amatörün ekipmanlarının vereceği bir sinyal 0lmadığı için pek işe yaramaz. Bunlar daha profesyonel sistemlere terfi etmek durumunda işe yarayabilir.

Ek olarak bazı monitörler üzerinde ses giriş-çıkışları ve hoparlör de bulunmakta. Hoparlör belki çekilen görüntüyü değerlendirirken işe yarar ama çok da gerekli gelmedi bana. Fakat kulaklıkla dinleme yapabilmek için bir 3.5mm kulaklık çıkışı varsa bu güzel olur çünkü ekipmanınızda bir de ses donanımı taşıyorsanız monitöre ses girip buradan da dinleme yapmak güzel olabilir. İskelet üstünde ses kayıt aygıtınız varsa ve oradan dinleme yapıyorsanız bu gerekli değil.

LCD ekranın parlaklığı konusuna pek girmeyeceğim çünkü bu karşıtlık (contrast) konusu asla nesnel değil. Her firma kendi kafasına göre 400:1, 800:1 vb bir sürü değer yazıyor ki en profesyonel TVlerde bile bunları karşılaştırmak doğru değil. Yine de alt sınırın 400:1 ve tercihen de 800:1 değerini görmek gerek diye düşünüyorum. Ekranlar LCD veya LED olabildiği gibi IPS özelliği ile daha kaliteli ve görüş açısı avantajı olan modeller de olabilir ama ben bunların hiçbirini keskinliğe değişmem. Bir set monitörünün bence en önemli özelliği “doğru” görüntü vermesidir, “kaliteli” değil. Bu monitörleri hem odaklama, hem pozlama hem de renk değerlendirmesi için kullanacağız, film izlemek için değil. Bu nedenle IPS olmasa da olur ama kameraya yani HDMI sinyale sadık kalsın yeter diyorum.

Monitör gövdesi dikkatli kullanıldığı sürece çok önemli değil. Yere düşürürseniz isterse demirden olsun, LCD ekranlı bir alet zarar görür zaten. Bu nedenle profesyonel modellerdeki alüminyum vb metal gövdelere hem gerek yok hem de gereksiz ağırlık yaparlar ve eklemli kollar üzerinde baskı yaratırlar. Hatta kaliteli markalardan biri olan Ikan’ın monitörleri de plastik gövdeli zaten. Yine de bazı hesaplı modellerin plastik olmasından çok bağlantı noktaları, özellikle de tripod yuvası civarı oldukça gevşek yapılmış gibi durmakta. Bu da bu monitörlerin aslında başka amaçlarla (TV ya da araç içi kullanımı) tasarlandıklarını ve tripod yuvasının sonradan eklendiğini göstermekte. Bu yuvanın sallanır olması zamanla kırılmalara yol açacaktır. Monitörü sağlam ve sıkı tutmak gerek.

Şimdi geldik bence en önemli ayrıma. Bu monitörlerin yazılımları. Aslında dediğim gibi, LCD ekran çok amaçlı ama bu monitörlerin film ve video çekimi için kullanılacağını öngören üreticiler bazı ek özellikler ekliyorlar ve bu da bizim için en önemli noktalardan biri. Örneğin bazı modellerde odaklama desteği (focus assist) var. Canon’a ML’nin eklediği, BMPCC üzerinde standart olan bu özellik harici monitör kullanımının en rahatlatıcı noktalarından. Bu özellik yoksa monitör sadece gözle netleme için kullanılabilir. Varsa, o zaman monitörün çözünürlüğü bile ikinci sıraya düşer ve 800×480 çözünürlük veren bir monitörle dahi kusursuza yakın odaklama yapabilirsiniz. Sonuçta kameralarımızın üzerindeki minik ekranlarda bile bu özellikle odaklama yapabiliyorsak 7 inç ekranlarda çok daha yararlı olacaktır. Bunun gibi, zebra ve sahte renkler (false colors) gibi pozlama desteği, histogram, renk kalibrasyonları varsa çok güzel olur. Bunlara ek olarak görüntüyü ters döndürmek gibi özellikler de gerektiğinde çok yardımcı olabiliyor.

Geldik güç meselesine. Bu monitörlerin hepsi doğal olarak harici DC yani 12V adaptörle çalışmakta ve benim için bu yeterli çünkü pil ile değil de kendi batarya ve akülerimden 12V sağlayarak çalıştırmayı planlıyorum. Sette onca ekipmanın her birinin pillerini takip etmek adamın canını çıkarıyor. Hem kamera, hem ses kayıt aygıtı, hem mikrofonlar, hem preampler derken bir de monitör çıkınca ortalık çok karışacak. Bu nedenle bir süredir tüm sisteme 12V sağlayan bir güç hattı üzerinden herşeyi beslemeyi düşünüyorum. Bu güç hattı portatif kullanım için Anker batarya ile, daha sabit kullanımlar için ise 12Vlik akülerden beslenecek ve böylece pil derdi kalmayacak. Elbette her aletin üzerinde kendine ait bir pil olmak durumunda ki ana güçte bir sorun olursa birkaç saat herşey kendine yetsin. Eğer monitörü pili temel alarak kullanacaksanız yedek piller ve harici şarj aleti de dikkate alınmalı. Bu monitörler genelde Canon, Sony ve Panasonic’in kamera pilleri ile çalışacak şekilde tasarlanıyorlar ki bu kameralardan birine zaten sahip olan kişi aynı piller ile monitörü de kullanabilsin. En yaygın sistem her zaman Sony olmuştur bu noktada ve ben dahil olmak üzere birçok kişinin elinde Sony NP serisi piller mevcut. Bunların yan sanayileri de oldukça yaygın ve hesaplı. Kapasitesi en yüksek olanlar NP-F serisi ve en yükseği NP-F970, en düşüğü NP-F550 idi. Bu serinin bağlantıları standart olduğu için hepsi birbiri ile uyumlu. Eğer Canon üzerine kurulu bir sisteminiz var ise monitörün bu marka pilleri ile uyumlu bir yuvası olup olmadığını araştırın ve ona göre sipariş verin. Bu pil ve yuvalar ayrıca satıldığı için monitör fiyatına dahil değiller. Buna dikkat ediniz derim. Ben olabildiğince Sony NP-F serisi bir yuva arayacağım ama benim için bu hayati bir özellik değil çünkü pil yedek olarak duracak.

Bunlardan başka her modelin yanında gelen güneş siperi (hood / sun shade), HDMI kablosu vb ek ekipmanlar zaten çoğunda standartlaşmış durumda. Bunlara da dikkat edeceğim ama sırf kablo var diye bir model öne çıkmaz elbette. 7 inçlik monitörlerin boyutları aşağı yukarı aynı ama kalınlıkları farkedebiliyor. En incesi 17mm iken 25mm kalınlığında olanlar da var. Ağırlık da dikkat edilmesi gereken bir şey ama daha ağır olan daha çok özelliğe sahip de olabilir.


 

Bu noktada bulduğum en alt monitörü hemen belirteyim:

DOF F1, 7″ Field Monitor

DOF_F1a

Bu modeli çözünürlük (800×480) ve biraz da kalite nedeniyle elemiştim ama hem fiyatı (80 dolar civarı) hem de LED ekranı güzel. Üretici sayfasında şu anda bu modelin üretimi yok ve sadece piyasadaki ürünler kalmış görünmekte ya da piyasadaki ürünler klon. Yeni model olan ve 1024×600 çözünürlüklü F3 ise 180 dolara satılıyor. F3 üstünde pozlama desteği var ama F1’de yok. F1 üzerinde gerekli değil dediğimiz HD-SDI (Composite RCA, Composite BNC) bağlantıları bile var ama sadece HDMI olan bir modeli de varmış. Siyahları temiz veriyor diyor kullananlar. En az paraya alınabilecek en iyi monitör bence şu anda bu model. İnce bir monitör.

Özellikleri:

Çözünürlük: 800 x 480 piksel (16:9 ve 4:3)
Renk derinliği: 24-bit (16,777,216 renk)
Karşıtlık: 500:1
Giriş sinyali türleri: NTSC/PAL(480i/p, 576i/p, 720i/p, 1080i/p, 3G/HD/SDI)
Çalışma voltaj aralığı: 5.8 – 16.8V DC
Hoparlör ses çıkışı: 1W max
Analog Bağlantılar: AV1 – Composite BNC Female (75ohm); AV2 – Composite RCA Female (75ohm)
HDMI Girişi: HDMI (Type A) Dişi soket
Ses Giriş-Çıkışları: RCA Dişi soket (75ohm)
Boyutlar: 17.5 x  13 x 4 cm
Ağırlık: 425g
DOF_F1

Olumsuz yönler:

Youtube sayfasına biri BMPCC ile çalışmaz derken diğeri çalışır demiş ve ben çalışacağını düşünüyorum ama F3 modelinin GH4 ile sorun çıkardığını söyleyenler var. F3 modelinin videosunu izlemenizi öneririm. Bu uyumsuzluk sorunlarının neler olduğunu bilemiyorum ama Canon vb ile daha sorunsuz çalışacaktır. Ben F1’i 80 dolara, F3’ü ise 180 dolara görmeme karşın F1 için 200, F3 için ise 500 dolar isteyenleri gördüm. Nedenini bilemiyorum. Ben biraz tereddüt ederek bu modeli geçmeye karar verdim.


 

Viltrox DC-70 7″ Inch HD Clip-on Monitor

Viltrox1

Ebay üstünde 95 dolar, Amazon’da ise 110 dolara satılan ve 1280×800 çözünürlüklü bu monitör bir süredir ilgimi çekmekte ve tesadüfen İzmir’de kullanan birine denk gelince şöyle bir bakma imkanım oldu. Monitör iş görür gibi ama malzeme kalitesi biraz düşük. En önemlisi de altındaki tripod yuvası biraz sıkıntılı gibi. Dış kutu ile arasında biraz boşluk var ama bunu sağlam bir epoxy malzeme ile doldurarak kaya gibi yapabileceğimi düşündüm. Clip-on dediği ve kameranın üstündeki flash kızağına takılan kol da güzel ama biraz zayıf. HD çözünürlüklü ekranlar arasında en hesaplı model bu idi.

Olumlu özellikleri: Odaklama için yakınlaştırma yapmakta ve ayrıca odaklama desteği var. HDMI çıkışı var ve ayrıca kamerada kayıtı başlatıp durdurmak için deklanşör çıkışı da konmuş.Yani kameradaki düğmeye basmadan monitör üzerinden bu işi yapabilirsiniz. Ayrıca dahili siper var ve ekranı koruma görevi de yapmakta. Bu güzel bir nokta idi ama umarım o ince kenarlar kullanıma dayanır. BMPCC ile sorunsuz çalışıyor deniyor.

Viltrox2

Güç aralığı: DC 8V-18V
Uygun pil: NP-FM500H /QM71D/QM91D (dahil değil)
Çözünürlük: 1280 x 800 piksel
Hoparlör: Var
Girişler : HDMI x 2; AV; DC IN; USB
Çıkışlar: 3.5mm kulaklık çıkışı; 2.5mm kamera deklanşör çıkışı
Boyutlar: 19 * 12.5 * 3cm
Ağırlık: 475g

Olumsuz özellikler: Malzeme kalitesi biraz düşük. Ben bunu alırsam biraz elden geçirir ve altını kuvvetlendiririm diye düşünmüştüm. Alt bağlantılarında aralık vardı ve eklemli kola takınca esneme ya da sallanma yapacağını tahmin ettim. Görüntü ayarları biraz eksik. Ayrıca pil gelmediği gibi adaptör de yok. Benim için caydırıcı değil ama fiyat düşüklüğünü açıklıyor.

Bu bence alınabilir en alt HD monitör. İş görür, amatör için verimli olur. Biraz görüntü kalitesi düşük ama mevcut kameralar ile odaklama ve pozlama işlerinde yardımcı olur. Tek kriterim fiyat olsaydı bunu almayı düşünürdüm ama biraz daha fazla verebileceğimi düşünerek diğer modelleri incelemeye karar verdim.


Aputure 7″ VS-1 V-Screen Ultra-thin LCD Monitor

Aputure1

Ebay üzerinde 120 dolar, B&H üzerinde ise 122 dolara satılan Aputure VS-1 aslında 800×400 çözünürlüğünde IPS bir ekrana sahip. Aynı markanın 1024×600 çözünürlüğündeki modeli VS-2 ise Ebay’de kargo dahil 215 dolaraB&H üzerinde ise 210 dolara satılmakta. Bu model hedeflediğim üst sınırın biraz üstünde olması nedeniyle ben eledim ama ilginizi çekerse bir inceleme videosu burada. Üzerinde HDMI çıkış barındıran VS-3 modeli de var ama fiyatı sınır ötesi olduğu için onu dahil etmiyorum. Bu da VS-1 incelemesi:

Bu modelleri görmedim ve incelemedim. Fakat Türkiye’de ikinci el satanlar var. O nedenle bulunması daha mümkün modeller olduğunu düşünüyorum. Aputure bir süredir güzel çıkış yapmış bir marka ve ürünleri ABD’de de satılmakta. Gittikçe daha kaliteli şeyler çıkaracak gibi. VS-1 bana Viltrox’dan daha iyi geldi ama ekran çözünürlüğü düşük ve kontrol düğmeleri biraz az. Kullananlar kısayolların verimli olduğunu söylüyorlar ama doğrudan tek düğme ile erişimin yerini hiçbir şey tutamaz. Hatta keşke tüm monitörlerin düğmeleri çevirmeli analog düğme olsa derim hep. BMPCC üzerinde düğmelere tık tık diye basa basa diyafram ayarı yapmak bile çok can sıkıcı. VS-1 hem şık hem de diğerlerine göre biraz daha hafif.

Olumlu özellikler olarak pek bir şey göremedim. Kısayollar belki işe yarayabilir. Renk çubukları (color bars), görüntüyü ters çevirme (flip screen) ve güvenli bölge (safe area) gibi şeyler zaten standart. Odaklama için 5x zoom özelliği var sadece. Bir de renk ayarları diğerlerine göre biraz daha tutarlı gibi. Görüntüsü şık ve ön panel alüminyum.

Olumsuz özellikler: Çözünürlük düşük. Yardımcı özellikler eksik.

Güç aralığı: DC 9V-16V (500mA, 6W’ın altında güç harcaması)
Uygun pil: NP-FM500H /QM71D/QM91D (dahil değil)
Çözünürlük: 800 x 480 piksel

Karşıtlık: 400:1
Girişler : HDMI x 1; AV (Audio/Video1/Video2) ; YPbPr; Micro USB (firmware güncelleme için)
Çıkışlar: 3.5mm kulaklık çıkışı
Boyutlar: 18.2 * 13.8 * 2.3cm
Ağırlık: 380g

Eğer Viltrox kalite konusunda kafanıza takılırsa Aputure’e yönelebilirsiniz. 209 dolar civarı vererek de HD çözünürlüklü modelini alabilirsiniz.

 


Feelworld FW759 7”HD IPS Monitor

FW759a

Ebay üzerinde 110 dolara, Amazon’da 135 dolara bulunabiliyor fakat en başta söyleyeyim; bu modelin klonlarının olduğundan şüpheleniyorum. Çünkü aynı markayı taşıyan resimlerle tanıtılan ürünler var ama fiyatları çok düşük olabiliyor. Bir de modelin belirtilmediği ve sadece Feelworld 7″ diye geçenler var. Burada birini görebilirsiniz ve burada bir diğerinin tanıtımını izleyebilirsiniz. Farkedeceğiniz gibi bu modellerde tasarım farklı ve ikincide marka çarpık basılmış. Hatta ikinci videoda ürünün sabit fotoğrafı ile tanıtılan ürün arasında da farklar var. Ayrıca adlarında 1080p diye belirtse de çözünürlük aslında birinde 800×480 diğerinde ise 1024×600. Bu belirsiz modellerde giriş sinyali aslında 1920×1440’e kadar çıkabildiği için bu aldatıcı rakamlara dikkat etmek gerek. Modelin FW759 olduğundan emin olmak gerek ve bu model 1280×800 çözünürlük vermekte. Bu nedenle gerçek olanların fiyatının 135 dolar civarında olduğunu düşünüyorum ve 110 dolar diyenlerden şüphe etmeye başladım ama fiyat düşmüş de olabilir. Özellikler de tam tutarlı değil. Bir yerde LCD IPS yazan ekrana diğer yerde LED demişler.

Bu belirsizlikler yüzünden bu modele biraz mesafeli yaklaşmaya karar vermiştim ki bir de bu modelin FW759P diye geçen bir türevini farkettim ve 156 dolara satılan bu modelde odaklama desteği, zebra ve sahte renkler ile pozlama desteği ve histogram bulunmakta. Bir de aşağıdaki videoya denk gelip özelliklerini görünce, aradığımın bu olduğuna karar verdim. Videonun başlığında BMPCC yazıyor olmasına karşın videoda kaynak bu değil ve bu konuda da bir ek bilgi yok ama FW759 modelini kullanan ve sorun yaşamayan BMPCC kullanıcıları olduğunu da görünce FW759P modelinde karar kılıp siparişi verdim.

Hemen ardından Nisan ayında ABD’ye gitme durumu söz konusu olunca siparişi aynı gün iptal edip ürünü kendim elden almaya karar verdim ama ABD üzerinde bir satıcıya henüz rastlayamadım. Eğer önümüzdeki günlerde buna denk gelemezsem tekrar Çin üzerinden sipariş vereceğim.

Olumlu özellikler: FW759P’de odaklama desteği, zebra ve sahte renkler ile pozlama desteği ve histogram var. Kasası sağlam plastik gibi gözükmekte. Diğer modellerde de olan kulaklık çıkışı, ekranı ters çevirme, güvenli alan işaretleri, görüntü dondurma vb özellikler mevcut. IPS ekran ile görüş açısı çok geniş. Ayrıca diğer modellerde bulunmayan bir HDMI kablo kilitleme parçası da yanında gelmekte ki bence çok güzel bir özellik.

Olumsuz özellikler: Düğmeler çok kaliteli değil. Tek bir HDMI girişi var ama zaten tek gereken de buydu. 16:9 modunda alt ve üstte siyah barlar çıkıyor deniyor ama 1280×800 ekrana 1280×720 gönderirseniz bu normal. Bu durum 1080 p ya da i kamera modlarını seçince gidiyormuş ama o zaman da zaten gerçek görüntüyü görmüyor olursunuz.

Kendim için bu modelin en doğrusu olduğuna karar vermiş durumdayım ve bunu almak için uğraşacağım.

Özerllikler:

Çözünürlük: 1280 x 800
Ekran oranı: 16:10
Karşıtlık: 800:1
Ekran tipi: LED IPS (?)
Girişler: Video (AV), Audio, HDMI
Çıkışlar: Kablolu uzaktan kumanda, 3.5mm kulaklık çıkışı
HDMI Destek modları:
480i / 576i / 480p/576p
1080i (60/59.94/50)
720p(60/59.94/50/30/29/25/24/23.98)
1080p(60/59.94/5030/29.97/25/24/24fps/23.98/23.98fps)
Güç girişi: 7.4V~35V (5w civarı tüketim)
Boyutlar:17.6 x 13 x 17 cn
Ağırlık:400 gram


Özet ve sonuç:

Para en önemli ölçüt ise ve bulabilirseniz 80 dolar civarına DOF F1 alın. 100-120 dolar verebilirseniz Viltrox DC-70 ve Aputure Vs-1 düşünebilirsiniz ama Viltrox için ya pil ya da adaptör bedeli de eklenmeli. Aputure’ün en azından adaptörü var ama çözünürlük düşük. 110-135 dolar civarına Feelworld FW759 bence ideal ama bu fiyatı verince üzerine biraz daha koyup 156 dolara FW759P almak gerek.

Ek: Feelworld FW75p’yi, Çinli bir üreticiden 136 dolara buldum. Bu inanılmaz bir fiyat ve sanırım bugün yarın tekrar sipariş vereceğim.

Reklamlar

7″ Set Monitörü Karşılaştırması” için 6 yorum

  1. Merhaba fulgura öncelikle tebrik ederim. Sana danışmak istediğim bir konu var. Son dönemde sony a7s2 kullanma şansım oldu. Sorum şu şimdi bu kamerada HDMİ var. Ben 4K TV ye bağladığımda bilgiler ekrana gelmiyor. Ben bu kameradan birde lilliput4K YÖNETMEN monitörü almayı düşünüyorum. Sormak istediğim HDMİ in mantığı HD olması mı bu yüzden 4k bir kamerada hdmi kullanmak 4K monitörü geçersiz mi kılar. Yani bu SDİ BMCC 4K da direk her şeyi yansıtıyor. Sony A7S2 İLE APUTURE VS-2 kullanma şansım oldu kayıt tuşuna bastığın an vizördeki görüntü ile LCD ekranda ki görüntü gidiyor. Bu zaten çok can sıkıcı bir durum ek olarak son sorum senin dediğin gibi bir HDMİ çıkışlı monitör almak yani görüntüyü çoğaltmak oluyor anladığım kadarı ile peki bu ne kadar verimli Mesela SONY A7S2 ye böyle bir monitör aldım 4K yönetmen monitörüne öyle görüntü aktardım 7 inç in görüntü kalitesi ne ise o olur yönetmen monitörü 4k mı olur ? 7inç ile aynı mı ? Biliyorum çok karışık oldu ama yardımcı olursan sevinirim.

    1. A7sII ile hgarici çıkışta overlayler görünmüyordu ve kullanıcılar bunun bir firmware ile düzeltilmesini istiyorlardı ama aradan geçen 1-2 yıla karşın bu konuda bir gelişme olmadı sanırım. Ayrıca harici bir HDMI monitör bağlıysa kamera kayda geçtiğinde LCD de görüntü vermiyor ve bu da kameranın bir özelliği. Yani kullanıcının yapabileceği bir şey yok bunlara karşı. Harici monitör taktığınız anda buna katlanmak durumundasınız. Sonyu bu HDMI çıkışını temiz sinyal vererek harici kayıt cihazları için tasarlanmış anlaşılan. Bilgi verilerini bugün harici görmek mümkün değil. Son sorunuzu anlayamadım. Aynı anda 7″ ve bir de başka büyük monitörü beraber kullanmaktan mı bahsediyorsunuz?

  2. Abicim ellerine saglık her sey cok ayrıntılı tesekur ederim. Bu bilgiler bana yapamazsın cekemzsin deyip umudumu kıranların isteyince yapabilecegime inandiran bilgiler. Her neyse abicim ben herseyi az cok kavradım sadece cektiğim vdeoları birleştirmede eksiğim daha dogrusu hiç bişey bilmiyorum. Photoshoptan anlarım basit olan moviemaker dan da anlarım ama işte hangi programı kullanmalıyım yada bu video birleştirmeyi ve geciş efectleri konusunda bilgilendirirsen cok sevinirim. Saygılarımla…

    1. Merhaba ve teşekkürler.

      Montaj programı olarak Adobe Premiere’i öğrenmenizi öneririm. Net üzerinde ve FilmFabrikasi üzerinde Türkçe eğitim videoları da var. Eğer o olmazsa daha basit olan Sony Vegas Pro var ve geçiş efektleri vb daha net görülmekte. O belki giriş düzeyi için daha kolay gelebilir.

  3. İkinci el monitör alırken nelere dikkat etmeliyim ? İlk monitörüm olacak da, Feelworld FW759 modelini almayı düşünüyorum. Çakmasından ayırt etmek gibi kaygılarım oldu yazınızı okuduğumda.

    1. Zor iş. Ele alıp bakmak lazım. Kameraya takıp her fonksiyonunu denemek lazım. Mümkünse biraz vakit geçirin üzerinder. Köşeleri ve bağlantı noktalarında çatlak olup olmadığına bakın. Özellikle tripod yuvaları çevreleri bunlarda hassas. Monitörlerin alt yuvalarında çatlak oluyor genelde ağrılık hesaba katılmadığı için. Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s