Deneysel bir Canon Profili

Merhaba

Bilgisayarı karıştırırken daha önce 600D üzerinde denediğim ve sığ (flat) çekim için ayarlarını kendi yaptığım bir profil buldum. O zaman birkaç profil tasarlayıp denemiştim ve bu “düşük ışığa yönelik sığ profil” çabamın bir sonucu idi. Daha sonra Canon ile sığ çekimin sınırlarına dayanınca profillerle uğraşmayı bıraktım ama bir iki tane daha renge yönelik profil tasarlamıştım.

Bu profile Fulgura Flat 1 adını verdim. Diğer sığ profillerden farklılıkları var. Technicolor Cinestyle’dan daha sığ idi ama Flaat 11 kadar da değil. Flaat 11 çok gürültülü gelmişti bana ve Flaat 10 sınır demiştim ama o da çok renge boğmuştu. Eğri ile uğraşa uğraşa, biraz ondan biraz bundan baka baka ortanın üstünde bir yerlerde kendime göre bu profili oluşturdum ve bir süre kullandım. Rengi kasten biraz basık tuttum. Deneyenler gürültüyü fark edeceklerdir ama Canon üzerinde bundan kaçış yok. Yine de güzel sonuçlar veren bir sığ profil bence. Denemenizi öneririm. 8 bit kullanıcıları faydalanabilirler.

Bundan sonra da renge yönelik diğer profillerden birini bulursam onu koyacağım. Zamanında yeşilperde uygulaması için yeşili baz alan bir profil tasarlamıştım.

Aşağıdaki linke sağ tıklayıp bilgisayarınıza indiriniz ama indirdikten sonra jpg olan dosya uzantısını .rar yapınız. Daha sonra rar dosyasını açarak içinden profili alabilirsiniz. Profilin nasıl yükleneceğini daha önce anlatmıştım ve oradan bakarak yapabilirsiniz.

Fulgura Flat 1 Profili

 

Deneysel bir Canon Profili” için 2 yorum

  1. merhaba. uzun zamandır raw video çekmek istiyorum. bunun için bmpcc düşündüm ancak kamera dışında çok fazla ekipmana ihtiyaç duyacağım için magic lantern i duyunca vazgeçtim. şimdi 70d almayı düşünüyorum ancak yazınızda raw video özelliklerinin tragic lanternde olduğunu yazmışsınız. 70d de raw video çekilebiliyor mu. eğer çekilebiliyorsa 70d de hdmi üzerinden ssd ye kayıt alınabilir mi? bir de Lexar 32GB Profesyonel 2000x UHS-II SDHC raw kayıt için 70d üzerinde kullanılabiliyor mu? sanırım bu kart yeni bir teknoloji barındırıyor ve kendisinden eski makinelerde bu hızlara ulaşılamayacağı söyleniyor. teşekkür ederim

    1. Merhaba, 70D sahibi değilim ve bir süredir Canon’un takip etmiyorum. En son olarak Canon üzerinde raw çekmek konusunda “görece sorunsuz” tek model 5D Mark iii idi. Yeni modeller elbette gelişmiştir ama bildiğim kadarıyla hiçbiri 5D’ye denk değil. Hepsinde ya çözünürlük düşüyor ya başka stabilite sorunları var. Bu nedenle raw için Canon cephesinde 5D dışında bir modeli önermem. 7D de deneme halinde. Alıp deneyebilirsiniz ama uğraştıracaktır diye düşünüyorum. BMPCC ise bu konuda sorunsuz. Sadece güç (batarya) ve lens sorununu çözmenizi öneririm. Onun dışında bir çalışma sorunu yok. SD karta eşsiz bir raw performansı verir. Aksine Canon ile harici kayıt, uygun SSD, ve CF bir sürü ek sorun çıkacaktır. Yine de karar sizin. Ben 5d alsam sadece raw çekerdim ama diğer modellerin uğraştırması beni caydırıyor.

Bir Cevap Yazın

