V-Log macerasına devam…

 

 

 

Bu yazıyı çok uzatmayacağım. Sadece bir önceki yazıda başlattığım tartışmaya ek olarak daha iyi koşullarda çekilmiş 3 dosya paylaşıp sizlerin görüşlerini ve denemelerini rica edeceğim. Aynı konumda ve GH4 kamera elde olmak üzere 3 ayrı video çekmiştim. Görüntünün sol tarafı çok aydınlık noktalar, sağ tarafı ise yine karanlık kaldırım ayrıntıları içeren videolar bunlar. Orjinal video dosyalarını da sunuyorum.

İlki, standart profilde normal HD, 25 fps,  50 Mbps, 200 ISO bir video. İkincisi aynı videonun 4K, ALL-I ve 100 Mbps ve V-Log ve doğal olarak 400 ISO çekilmiş olanı.Üçüncüsü ise aynı videonun 96fps ve V-Log çekilmiş olanı ve bu da yine 400 ISO ama veri oran 25 Mbps. Burada 96 fps’yi de test etmek istedim çünkü sonuçlar ilginç geldi.

İlk videoda netlemeyi ortadaki ağaca yapmış olduğum için karenin geri kalanı pek net değil ama ağaç ile aynı mesafeye yaklaşan araçlar ve yayalar incelenebilir.

P1160817 (0-00-01-21).png
Standart profil, HD, 200 ISO, 25 fps, 50 Mbps videodan alıntı

Video dosyası

P1160818 (0-00-00-04)
V-LogL profil, 4K, 400 ISO, 25 fps, 100 Mbps videodan alıntı

Video dosyası

P1160819 (0-00-03-06)
V-LogL profil, HD, 400 ISO, 96 fps, 25 Mbps videodan alıntı

Video dosyası

Yaptığım bir iki denemede her video için ayrı şeyler denedim. Standart için pek yapılacak bir şey yok ama bana ilginç gelen sonuçlar şunlar: V-Log ile pozlamayı karanlıklara dikkat ederek yaparsanız işe 1-0 önde başlıyorsunuz. Karenin solu patlamadan baskılanmış ama sağında ayrıntılar durmakta. Daha tutarlı bir renklendirme yapılabilir. 96 fps de aynı şeyi göstermekte ama kare başına veri dörtte bire düştüğü için burada dikkat edilmeli. Aslında 96 fps ile V-Log çekmemek gerek bence. Karenin çoğunun boş olduğu yani toplam veri miktarının çok yüksek olmadığı (gökyüzü arka planı üzerine kaykay yapanlar vb) içerikler için ideal. Hepsinde sinir bozucu şey gürültü. Bu da artan dinamik derinliğin bedeli.

Ben bu yazıyı yazarken ülkede 15 Temmuz 2016 Darbe Girişimi oldu. Ortalık karıştı ve benim de videolar üzerinde tartışma hevesim pek kalmadı. Yine de sizler belki incelersiniz diye özgün dosyaları ve üzerinde deneme yaptığım bir iki kareyi bırakıyorum. İleride keyfimiz düzelirse geri döner devam ederim tartışmaya. Şimdilik affedin.

Standart video üzerinde LUT denemeleri

P1160817 (0-00-01-21).png
Ground Carbon Saber LUT (NV + CF + LUT + UnsM)
P1160817 (0-00-05-01)
Hipster LUT (NV + CF + LUT + UnsM)

V-Log üzerinde LUT denemesi:

P1160818 (0-00-00-04).png
V-Log2Rec.709 + Osiris M31, Çifte LUT denemesi (LUT1 + LUT2 + Lvl + Crv)
P1160818 (0-00-00-04).png
V-Log2Rec709 + GC_Titan_Cinelike-D, Çifte LUT ile doğal çalışma, (LUT1 + LUT2 + Lvl + Crv)

96fps V-Log üzerinde LUT denemesi:

P1160819 (0-00-03-06)
Osiris M31 Lut denemesi (Crv + B&C + LUT)
P1160819 (0-00-03-06).png
SmallMovieHD_ApocalypseThis LUT  (Crv + B&C + LUT)

 


Ek: FilmFabrikası üzerinde bu yazıyı paylaştıktan sonra msaricay adlı arkadaş bazı çalışmalar yapmış. Kendisine teşekkü ederek gönderdiği mesajı aşağıya ekliyorum.

o7rzdq

MsaricaY: İşlem sonrası hafif netlik kaybı var sonradan gördüm ağaç gövdesinde.sharpen yada başka şekilde daha iyi bi ince ayarla çözebilir diye düşünüyorum.gölgelerde patlama olmadı.fena degil gibi. oynadığım footage standart profil.olan birinci video ya aittir. herhangi lut yok. gölgeleri matrix atıp,exposure dengeleyip, gölgeleri açtım bıraktım. noise göremedim.

 

V-Log macerasına devam…” için 6 yorum

  1. Merhaba ; gh4 veya türevi bir kamera almak istiyorum.( sony a7s2 , a6300 veya panasonic g7 , gh4 ) Beni kamera almaktan daha çok korkutan şey bunların 4k videolarını nasıl bir bilgisayarda işleyebileceğim.Sizinde bu kamerayla uzun zaman geçirdiğinizi düşünürsek nasıl bir bilgisayar almam gerekir ?

    1. Paranızın alabileceği en güçlü makineyi alın derim. Başka doğru cevabı yok. Video işinde iş yerinde Mac , kişisel olarak da PC kullanıyorum. Kendime AMD tabanlı makine düzmüştüm ama Intel ile pek farkı olmasa gerek. Burada alabileceğiniz en hızlı işlemci ve çekirdek sayısı, en güçlü ekran kartı esas faktör. Ram 16GB altında olmasın derim, mümkünse 32 daha iyi olur. Bir de hızlı SSD ve HDD kombinasyonu desteklemeli. FilmFabrikası üzerinde bu konunun tartışıldığı bir başlık vardı. İsterseniz bir de oraya bakın derim.

Bir Cevap Yazın

